دسته‌بندی نشده

معرفی و بررسی الکتروپمپ نوید موتور

معرفی و بررسی الکتروپمپ نوید موتور

مقدمه

انتقال آب از نواحی کم ارتفاع به بالا دست همیشه یک چالش بزرگ برای انسان‌ها بوده است. از این رو اختراع پمپ آب یک اتفاق شگرف در تاریخ بشریت محسوب می‌شود. امروزه پمپ یا تلمبه به عنوان یک ابزار مکانیکی حیاتی نقش بسیار مهم و اساسی در صنایع ایفا می‌کند. این تجهیزات بسته به زمینه فعالیت در انواع مختلف از پمپ‌های کوچک برای سوخت‌گیری خودرو تا پمپ‌های عظیم برای پر کردن حوضچه‌های تعمیر کشتی‌ها، تولید می‌شوند. الکتروپمپ نوید موتور یکی از محصولات رقابتی و با کیفیت موجود در بازار است که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار است.

الکتروپمپ نوید موتور

                                                              الکتروپمپ نوید موتور

 

انواع الکتروپمپ نوید موتور

پمپ آب نوید موتور در انواع مختلف و برای کاربری‌های گوناگون تولید می‌شود. شرکت نوید موتور سمنان، یکی از تولیدکنندگان خوشنام است که در زمینه تولید و فروش انواع پمپ فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۳۵۸ در شهر سمنان تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به تولید انواع پمپ‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی مشغول است. در ادامه به طور اختصار برخی از محبوب‌ترین محصولات نوید موتور را معرفی خواهیم کرد.

سیرکولاتور نوید موتور

الکتروپمپ سیرکولاتور، یکی از انواع پمپ‌های سانتریفیوژ است که در سیستم‌های حرارتی و برودتی برای به گردش درآوردن آب سرد و گرم با هدف تامین بار حرارتی و برودتی در ساختمان‌ها و برج‌های خنک کننده به کار می‌رود. سیرکولاتور یا پمپ آبگرد نوید موتور در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شود. همچنین از نظر محل استقرار در مدار در دو مدل خطی (In Line) و مکش از ته (زمینی End Suction) طراحی شده است.

  • پمپ سیرکولاتور خطی نوید موتور بر روی مدار نصب می‌شود. این پمپ‌ها می‌توانند تک یا دو قلو و همچنین تک یا چند دوری باشند.
  • سیرکولاتور نوید موتور مکش از ته، در ظرفیت‌های بسیار بالا تولید می‌شود. از این رو به دلیل وزن بسیار بالا بر روی سطح زمین به همراه لرزه‌گیر نصب می‌شود.

الکتروپمپ سیرکولاتور کاربردهای گسترده و فراوانی دارد. سیرکولاتور وظیفه دارد تا آب گرم را درون مخزن و لوله‌ها به گردش درآورده و آن را در نزدیک‌ترین نقطه به مصرف‌کننده قرار دهد. پمپ گردش آب شوفاژ نیز در سیستم‌های آب گرم خانگی و گرمایش مرکزی برای گردش آب گرم به کار می‌رود. همچنین، در صورت استفاده از منابع کویلی آب گرم یا مبدل حرارتی، از پمپ آبگرد نوید موتور جهت سیرکولاسیون آب گرم شوفاژ بهره می‌گیرند.

 

سیرکولاتور آبگرد نوید موتور

                                                        سیرکولاتور آبگرد نوید موتور

 

پمپ طبقاتی نوید موتور

پمپ طبقاتی که با نام‌های پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز شناخته می‌شود، با چرخش پروانه‌ها، انرژی را به سیال منتقل می‌کند. الکتروپمپ طبقاتی در سیستم‌های پخش حرارت و برودت برای انتقال آب (گرم یا سرد) به کار می‌رود. بخشی از انرژی پمپ طبقاتی صرف انتقال سیال به سمت بالا و برخلاف جاذبه می‌شود. از این رو انرژی از پروانه دوار به سیال منتقل و موجب تولید فشار شده و سیال به طور مداوم به حرکت خود ادامه می‌دهد.

پمپ طبقاتی نوید موتور در دو نوع عمودی و افقی تولید می‌شود. این محصول از چندین پروانه و طبقه تشکیل شده‌ که همگی به یک محور و شفت اصلی متصل هستند. مکانیزم کارکرد این پمپ‌ها به این صورت است که با وارد شدن سیال به پمپ، فشار اولیه توسط پروانه‌ها ایجاد شده و با افزایش تعداد پروانه‌ها، فشار سیال نیز افزایش می‌یابد. در نهایت، سیال به سمت خروجی پمپ هدایت می‌شود.

الکتروپمپ نوید موتور طبقاتی علاوه بر مصارف صنعتی، در حوزه‌ی کشاورزی و ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها به دلیل توانایی تولید فشار در هدایت آب به ارتفاع و فشار ثابت، در سیستم‌های ساختمانی، برج‌های مسکونی و سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع بسیار موثر هستند. همچنین، در بوستر پمپ‌ها، دیگ‌های بخار و بویلرها، آب شیرین‌کن‌ها و سیستم‌های حرارتی و تهویه مطبوع نیز به کار می‌روند.

 

 

پمپ طبقاتی نوید موتور

                                                             پمپ طبقاتی نوید موتور

 

پمپ پکیج نوید موتور

پمپ پکیج نوید موتور یا همان پمپ سیرکولاتور پکیج، یکی از اجزاء اساسی سیستم‌های گرمایشی و آب گرم به شمار می‌رود. این پمپ، وظیفه گردش آب در چرخه یا سیکل بسته سیستم گرمایشی را بر عهده دارد. پکیج یک سیستم گرمایشی است که با استفاده از پمپ پکیج، آب گرم را در لوله‌ها و رادیاتورهای نصب شده در محیط به جریان در می‌آورد. هنگامی که آب گرم تولید شده توسط پکیج، به لوله‌ها و رادیاتورها می‌رسد، گرمای خود را به محیط انتقال می‌دهد، در نتیجه، آب سردتر به پکیج بازمی‌گردد تا دمای آن افزایش یابد و دوباره به لوله‌ها و رادیاتورها جریان یابد.

  • عملکرد در سیستم‌های تک مبدله: در پکیج‌های تک مبدله، پمپ سیرکوله فقط در حالت گرمایشی فعال می‌شود و در حالت مصرف آب گرم خاموش می‌گردد. به عبارت دیگر، در فصول سرد، پمپ سیرکوله پکیج تک مبدله فقط برای سیرکوله کردن آب گرم در مدار گرمایش به کار می‌رود.
  • عملکرد در سیستم‌های دو مبدله: در پکیج‌های دو مبدله، پمپ سیرکوله همواره در دو حالت، گرمایشی و مصرف آب گرم فعال است. این پمپ موظف است آب گرم شده در مبدل اولیه را به سمت رادیاتورها و مبدل ثانویه هدایت کند تا انتقال گرما انجام شود.
پمپ پکیج نوید موتور

                                                                پمپ پکیج نوید موتور

 

انواع پمپ آب خانگی نوید موتور

پمپ آب خانگی نوید موتور، یکی از محصولات پرفروش این شرکت است که برای تامین آب آشامیدنی و سایر مصارف خانگی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها در انواع مختلف، از جمله پمپ‌های آبرسانی، پمپ‌های سیرکولاتور، پمپ‌های کفکش، پمپ‌های شناور و پمپ‌های دنده‌ای، تولید می‌گردند. پمپ‌های آبرسانی نوید موتور، برای انتقال آب از منابع آبی مانند چاه، رودخانه و قنات به ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. این پمپ‌ها در انواع تک‌فاز و سه‌فاز و با توان‌های مختلفی عرضه می‌گردند.

پمپ بشقابی نوید موتور

الکتروپمپ بشقابی یکی از انواع پمپ‌های گریز از مرکز است که برای جابجایی سیالات با ویسکوزیته پایین، به ویژه آب، به کار می‌رود. این پمپ با بهره‌گیری از انرژی مکانیکی تولید شده توسط الکتروموتور، از طریق شفت، انرژی را به پروانه پمپ منتقل و با چرخش پروانه، انرژی جنبشی را در سیال ایجاد می‌کند. در نهایت، سیال با فشار از دهانه خروجی پمپ خارج می‌شود. پمپ بشقابی نوید موتور در دو مدل تک و دو پروانه تولید می‌گردد.

  • پمپ آب بشقابی تک پروانه: این نوع الکتروپمپ نوید موتور، همانطور که از نامش پیداست، دارای یک پروانه است. با داشتن تعداد پروانه کمتر نسبت به مدل دو پروانه، این پمپ به لحاظ هزینه ارزان‌تر است و توان پمپاژ کمتری دارد. مکانیزم کارکرد آن به این شکل است که سیال به بخشی که پروانه در حال چرخش است، می‌رسد و با اعمال نیروی گریز از مرکز به سمت خروجی رانده می‌شود.
  • الکتروپمپ بشقابی دو پروانه: این نوع پمپ دارای دو پروانه است و می‌تواند میزان دبی و هد بیشتری را ارائه دهد. افزایش قدرت پمپاژ در مدل دو پروانه، آن را برای کاربردهای صنعتی و عمومی مناسب‌تر می‌سازد. این پمپ به دلیل توان بالای پمپاژ، آلودگی صوتی بیشتری تولید کرده و از قیمت بیشتری برخوردار است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به آبرسانی ساختمان‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، آبیاری مزارع کشاورزی و صنایع مختلف اشاره کرد. به طور کلی، این پمپ‌ها به عنوان پمپ‌های آب بشقابی خانگی نیز شناخته می‌شوند.
پمپ بشقابی نوید موتور

                                                               پمپ بشقابی نوید موتور

پمپ جتی نوید موتور

الکتروپمپ جتی، نوعی پمپ سانتریفیوژ خودمکش است که بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها در انواع مختلف، از جمله پلاستیکی، چدنی و استیل تولید می‌شوند و ارتفاع آبدهی و فشار بالاتری نسبت به پمپ‌های بشقابی دارند. عملکرد پمپ جتی به این صورت است که با ایجاد خلاء در قسمت مکش، هوا را به داخل می‌کشد. مکش هوا، سیال را به داخل می‌کشد. در انتها، هوا دفع شده و سیال به سمت مصرف‌کننده پمپاژ می‌شود. این پمپ‌ها به عنوان پمپ‌های آب خودمکش یا موشکی نیز شناخته می‌شوند. از آن‌جا که پمپ جتی از یک اجکتور داخلی در هد یا کلگی پمپ استفاده می‌کند، می‌تواند آب را به همراه حباب هوا یا گاز انتقال دهد. در صورت وجود هوا در قسمت مکش، پمپ جتی به کمک این اجکتور، در کمتر از 5 دقیقه به طور خودکار هواگیری می‌کند.

کاربرد

  • تقویت فشار آب
  • سیستم‌های سرمایش و گرمایش
  • تهویه مطبوع
  • سیستم‌های شستشوی صنعتی
  • آبرسانی به ساختمان‌ها
  • کاربردهای کشاورزی نظیر آبیاری
  • مصارف خانگی برای تامین آب سرد و گرم، شستشو و تفریحات آبی
پمپ جتی نوید موتور

                                                                   پمپ جتی نوید موتور

 

خرید الکتروپمپ نوید موتور

فروشگاه هشت بهشت با تعهد به عرضه محصولات با کیفیت و ارائه خدمات حرفه‌ای، به عنوان یکی از پیشروها در زمینه توزیع انواع الکتروپمپ نوید موتور شناخته می‌شود. برای مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر از خدمات پس از فروش نوید موتور و راهنمایی در خرید، می‌توانید با واحد پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *